ترمیم و رفوگری فرش

ترمیم و رفوگری فرش


فرش نیز مانند هر کالای دیگری در اثر گذر زمان و استعمال روزمره دچار استهلاک و خرابی می­شود. در اکثر موارد، خصوصا در مورد فرش­های زینتی و دستباف، انتخاب اول خانوار تعویض و خرید فرش جدید نیست و بسیاری ترجیح می­دهند، به دلیل یادگاری بودن یا ارزش خانوادگی، فرش قدیمی را با حفظ کیفیت و ظاهر اولیه در منزل خود داشته باشند. خدمات ترمیم و رفوگری فرش برای تامین نیازهای این دسته از مشتریان در مجموعه قالیشویی خوشنام ارائه می­شود.

  رفوگری فرش رشته­ای تخصصی است که صرفا توسط کارشناسان صنایع دستی فرش در مجموعه­های حرفه­ای خدمات ترمیم فرش، ارائه می­شود. در همین راستا کارخانه قالیشویی خوشنام با بهره­مندی از همکاری کارشناسان مجرب در زمینه صنایع دستی فرش خدمات ترمیم و رفوگری فرش­های مستعمل و آسیب دیده را با بهترین کیفیت برای ساکنین تمام نقاط البرز ارائه می­دهد.

رفوگری فرش چیست

رفوگری فرش یعنی بر طرف کردن نواقص و صدمات فرش برای استفاده روزمره یا تزئینی. در بسیاری از مواقع فرش پوسیده، سوخته و آسیب‌دیده ای که ارزش هنری و یا خانوادگی خاصی دارد، برای افراد بسیار مهمتر از فرش جدید و دست نخورده است.

قالیشویی خوشنام کرج مجری ارائه کلیه خدمات قالیشویی و لکه برداری در سراسر کرج و تهران، اگر فرش دوست داشتنی شما دچار لکه‌ی روغن شده است باما تماس بگیرید تا با ماشین آلات بروز و پیشرفته خود این لکه هارا برای همیشه از روی فرش شما حذف کنیم. فقط کافی است با شماره های: ۰۲۶۹۱۰۰۸۶۸۷ و ۰۲۶۳۴۲۱۵۹۹۰تماس گرفته یا فرم سفارش آنلاین خدمات را پر کنید.

  برای مرمت فرش به وسایلی از جمله چاقوی بافت، نخ و سوزن، درفش، موم، انبردست، کلاف‌های هم‌جنس فرش و انگشتانه نیاز داریم. در مجموعه قالیشویی خوشنام، قبل از آغاز رفوگری، فرش ابتدا شسته شده و سپس گره‌های آسیب‌دیده باقی‌مانده با سوزن و درفش از فرش جدا می‌شوند.

   اگر بخش آسیب‌دیده بزرگتر از حد معینی باشد، آن را در قاب چوبی قرار می­دهیم و سپس تارکشی و گره‌زنی انجام می‌شود تا فرش به حالت قبلی خود باز گردد. برای رفع پیچ‌خوردگی و چروک، فرش را با نوارهایی از پشت به حالت استحکام اولیه و به حالت استاندارد باز می‌گردانیم.

ترمیم و رفورگری تخصصی فرش

 خدمات ترمیم فرش برای برطرف کردن کجی، پارگی، پوسیدگی، سوختگی و آسیب‌دیدگی فرش­ها ارائه می‌شود؛ برای رفع این نواقص از روش­هایی مانند ریشه بافی، شیرازه دوزی، رفوگری و رفع چروکیدگی استفاده می‌شود و ترمیم نواقص جدی­تر مانند پوسیدگی و سوختگی با استفاده از روش‌های مرمت فرش انجام می‌شود.

  تمامی اجزا و نقاط تار و پود فرش‌های ایرانی، حاصل تلاش استادکاران و هنرمندان خوش‌ذوق استان­های مختلف ایران است؛ بنابراین حفظ و نگهداری و ترمیم فرش در صورت آسیب دیدن، برای عده­ای حفظ و حراست از این اثر هنری به حساب می­آید.

ترمیم و رفوگری فرش

خدمات قالیشویی خوشنام

کارخانه قالیشویی خوشنام با سال­ها سابقه کار حرفه­ای و عضویت در اتحادیه قالیشویان کرج دارای کادری آموزش دیده و مجرب است و تمامی فرایند شستوشو و رفوگری فرش در این مرکز با نظارت مستقیم کارشناسان صنایع دستی فرش صورت می­گیرد.

   این قالیشویی دارای سرویس ویژه به تمامی مناطق کرج می باشد. فرقی نمیکند ساکن کدام محله و یا منطقه شهر کرج یا استان البرز باشید، قالیشویی خوشنام کرج بهترین و سریع ترین سرویس دهی را به همشهریان محترم ارائه می­دهد. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش خود می­توانید به دو طریق ثبت آنلاین خدمات مورد نظر خود در وبسایت قالیشویی چلسی و یا تماس با کارشناسان ما اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *