نگهداری از ریشه های فرش

نگهداری از ریشه های فرش


نگهداری از ریشه های فرش دستباف و ماشینی

فرش، به عنوان یکی از هنرهای دستی باستانی و همچنین نمادی از ذوق و ذوق فرهنگ‌ها، جزء آثاری است که در طول زمان جاودانه شده و همچنان به عنوان نمادی از هنر و ذوق در فضاهای مختلف شناخته می‌شود. از فرش‌های دستباف با طرح‌های هنری گرفته تا فرش‌های ماشینی با تکنولوژی‌های پیشرفته، هر یک دارای جلوه خاص خود در دنیای هنر و صنعت هستند.

در این مقدمه، به بررسی نکات مهم نگهداری از ریشه‌های فرش دستباف و ماشینی می‌پردازیم. هر یک از این نکات، سلسله مراتبی از مراقبت‌ها و اقداماتی هستند که به کمک آنها می‌توان علاوه بر افزایش عمر مفید فرش، زیبایی و ارزش هنری آن‌ها را حفظ کرد.

نگهداری از ریشه های فرش دستباف و ماشینی

با استفاده از این سه راهکار می‌توانید به درستی از ریشه‌های فرش دستباف و مشینی نگهداری کنید:

۱. گره زدن ریشه‌‌های فرش:

وقتی ریشه‌های فرش بدون نظم رها شوند به مرور زمان در اثر پا خوردن و جابجایی زیبایی و جلوه خود را از دست می‌دهند و حتی در اثر گرد و غبار و کثیفی دچار پوسیدگی می‌شوند. تعمیر و نگهداری ریشه هزینه زیادی دارد به همین دلیل بهتر است با روش گره زدن نخودی، زنجیره‌ای و دو گره، به ریشه فرش‌های خود نظم و ترتیب دهید. همچنین این گره‌ها به زیبایی فرش‌های شما اضافه می کنند.

همچنین بخوانید


جلوگیری از کثیفی ریشه نقش بسیار مهمی در زیبایی فرش و در حالت کلی زیبایی دکوراسیون منزل دارد. ریشه های فرش چون به رنگ روشن و اغلب سفید هستند …

۲. استفاده از کاور ریشه فرش:

این روش کارآمدترین روش برای نگهداری از ریشه های فرش دستباف و ماشینی است. جنس کاور ریشه فرش به گونه‌ای طراحی شده که هوا در آن جریان داشته باشد. علاوه بر این کاور از کثیف شدن ریشه فرش جلوگیری می‌کند و این باعث می‌شود از پوسیدگی در اثر گذر زمان، در امان بماند. این کاورها قیمت مناسبی دارند و در فروشگاه‌های مربوط به فرش پیدا می‌شوند.

۳. لفافه دوزی:

لفافه دوزی نیز همانند کاور ریشه فرش عمل می کند. معمولا برای لفافه دوزی از پارچه متقال، برزنت یا جاجیم استفاده می‌شود.

روش‌هایی برای جلوگیری از کثیفی ریشه و استحکام ریشه

برای جلوگیری از کثیفی ریشه و استحکام ریشه، اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. زدودن آلودگی و گرد و غبار:

  • فرش را به آرامی و با استفاده از جاروبرقی با محافظ مخصوص فرش تمیز کنید.
  •  از شستن فرش با آب و صابون خودداری کنید، مگر در صورت لزوم.
نگهداری از ریشه های فرش دستباف و ماشینی - قالیشویی خوشنام

۲. جلوگیری از نور مستقیم آفتاب:

  • فرش را از نور مستقیم آفتاب محافظت کنید. نور مستقیم می‌تواند باعث افتراق رنگ و خشک شدن نخ‌ها شود.

۳. توجه به شرایط محیطی:

  •  اگر هوا خشک است، از مرطوب‌کننده هوا استفاده کنید تا از خشک شدن نخ‌های ریشه جلوگیری شود.

۴. انتقال فرش با احتیاط:

  •  هنگام جا به جایی یا تغییر مکان فرش، آن را با دقت و احتیاط انجام دهید تا به ریشه‌ها آسیب نرسد.

۵. نگهداری دوره‌ای:

  • به صورت دوره‌ای فرش خود را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم را برای تعمیر یا نگهداری انجام دهید.

معرفی قالیشویی کرج

قالیشویی مرکزی کرج مجهز به کارخانه ای اختصاصی و تجهیز شده به ماشین آلات شستشوی تمام اتوماتیک مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا با یش از ۵۰ سال سابقه در صنعت قالیشویی کرج می باشد. قالیشویی مرکزی کرج ارائه دهنده کلیه خدمات تخصصی شستشوی انواع فرش های دستبافت و ماشینی، خشکشویی انواع مبلمان و ارائه دهنده شستشو و نظافت انواع خوشخواب های تک نفره و دونفره، قالیشویی مرکزی کرج تخصصی ترین و حرفه ای ترین مجموعه قالیشویی در کرج برای ارائه دهنده خدمات ترمیم و بازسازی انواع فرش در سراسر کرج می باشد، استفاده از استادان و نیروی کار متعهد و مجرب بالاترین کیفیت خدمات را برای شما مشتری عزیز به ارمغان می آورد.

قالیشویی خوشنام کرج مجری ارائه کلیه خدمات قالیشویی و لکه برداری در سراسر کرج و تهران، اگر فرش دوست داشتنی شما دچار لکه‌ی روغن شده است باما تماس بگیرید تا با ماشین آلات بروز و پیشرفته خود این لکه هارا برای همیشه از روی فرش شما حذف کنیم. فقط کافی است با شماره های: ۰۲۱۹۱۰۰۸۶۸۷ و ۰۲۶۳۴۲۱۵۹۹۰تماس گرفته یا فرم سفارش آنلاین خدمات را پر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *