کاربرد آب ژاول

کاربرد آب ژاول


آب ژاول چه کاربردهایی دارد و در چه مواردی از این مایع شیمیایی استفاده می‌شود؟ این سوالیست که شاید با شنیدن آب ژاول در ذهن بسیاری از مردم شکل بگیرد. آب ژاول یک مایع سفید کننده است که در ایران به نام وایتکس شناخته می‌شود. بیشترین کاربرد آب ژاول در سفیدکنندگی است، گرچه از آن برای بوزدایی و گندزدایی نیز استفاده می‌شود. مؤثرترین ماده‌ای که در آب ژاول به کار رفته هیپوکلریت سدیم (NaOCl) نام دارد. این ماده ترکیبی بسیار قوی است که مقدار خیلی کمی از آن را در آب حل می‌کنند و در قالب محصولات سفیدکننده به بازار عرضه می‌کنند.

قالیشویی خوشنام تهران مجری ارائه کلیه خدمات قالیشویی و لکه برداری در سراسر کرج و تهران، اگر فرش دوست داشتنی شما دچار لکه‌ی روغن شده است باما تماس بگیرید تا با ماشین آلات بروز و پیشرفته خود این لکه هارا برای همیشه از روی فرش شما حذف کنیم. فقط کافی است با شماره های: ۰۲۶۹۱۰۰۸۶۸۷ و ۰۲۶۳۴۲۱۵۹۹۰تماس گرفته یا فرم سفارش آنلاین خدمات را پر کنید.

از این محلول شیمیایی و سمی که رنگی نزدیک به زرد و بویی بسیار تند دارد، به عنوان رنگ‌زدا و سفید کننده پارچه و فرش استفاده می‌شود. حتی برخی از آن در منازل نیز به عنوان ضدعفونی‌کننده سبزی و سفیدکننده لباس در هنگام شستن رخت‌ها نیز استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد این محصول با نام‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که مشهورترین آن وایتکس است.

محلول شیمیایی آب ژاول قادر به نابودی میکروب‌هایی همچون قارچ، باکتری و انواع ویروس‌ها است. از این ماده در منازل با هدف ضدعفونی و پاکیزه کردن وان حمام، لگن و آشپزخانه استفاده می‌شود، از آن برای دفع بو در مخازن آب و دفع فاضلاب، برای ضدعفونی کردن اماکن پخت و توزیع مواد غذایی و همچنین برای ضدعفونی کردن محیط‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

اما یکی دیگر از موارد استفاده از این محلول شیمیایی، در حوزه شستشوی فرش است. اگر ریشه‌های فرش شما کثیف است، می‌توانید با آب ژاول طراوت تازه‌ای به آن ببخشید و همانند روز اولی که آن را خریده‌اید آن را سفید کنید. هیپوکلریت سدیم موجود در آب ژاول به قدری قوی است که می‌تواند انوا لکه‌ها از جمله خون، چای، قهوه، تنباکو، آب میوه و غیره را به راحتی از روی ریشه‌های سفید فرش شما پاک کند. البته استفاده از آب ژاول نیازمند رعایت اصول و قواعد خاص خودش است.

اولین توصیه، استفاده نکردن از این مایع در محیط‌های بسته است. بنابراین اگر قصد شستشوی ریشه فرش خود با آب ژاول را دارید، حتماً باید در یک محیط باز آن را انجام دهید. همچنین باید حتماً از خشک شدن کامل فرش اطمینان حاصل کنید، سپس آن را پهن کرده و استفاده کنید. اگر ریشه‌های فرش شسته شده با آب ژاول به خوبی خشک نشده باشد، در طول استفاده مواد شیمیایی را در هوا آزاد خواهد کرد و این می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. توجه داشته باشید که نباید آب ژاول را مستقیم تنفس کنید و از تماس مستقیم آن با دست و چشم خود به شدت پرهیز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *