چگونه لکه روغن را از روی فرش پاک کنیم؟ - قالیشویی خوشنام

چگونه لکه روغن را از روی فرش پاک کنیم؟


چگونگی  مراحل پاک کردن لکه روغن از روی فرش

تصورکنید یک جشن برگزار کردید، یا در حال سرو یک صبحانه دلنشین هستید. ناگهان با چکه کردن روغن از غذا یا نیمروی لذیذتان روی فرش همه‌چیز عوض می‌شود. این لکه‌ها چالشی برای هر خانه‌ای هستند، به خصوص زمانی که به فرش نفوذ می‌کنند.

اما با اطلاعات و مراحل صحیح، می‌توانید به راحتی این لکه‌ها را از روی فرش خود حذف کنید. در این مطلب، به بررسی روش پاکسازی لکه روغن از روی فرش می‌پردازیم.

مراحل پاک کردن لکه روغن از روی فرش

در صورتی که فرش شما دچار لکه روغنی شده است، با دقت مراحل زیر را دنبال کنید:

• سریعا وارد عمل شوید:

پس از اینکه متوجه لکه شدن فرش خود شدید، سگبه سرعت برای پاک کردن آن اقدام کنید. هرچه بیشتر از لکه شدن فرش بگذرد، روغن بیشتر به بافت فرش نفوذ می‌کند. برای اینکار، این وسایل را آماده کنید: کاغذ یا کاغذ روغنی، دستمال لطیف و نرم، آب ولرم و مایع ظرفشویی.

همچنین بخوانید


در این مقاله خدمات قالیشویی خوشنام را مرور کرده و تفاوت اعلاشویی فرش را با شستشوی معمولی فرش برای شما توضیح می دهیم …

• جذب روغن:

در صورتی که لکه تازه ایجاد شده باشد، باید به سرعت روی آن کاغذ بگذارید و اجازه دهید روغن جذب کاغذ شود. چند بار کاغذ را عوض کنید و کاغذ تمیز روی آن بگذارید. این کار را تا زمانی که روغنی جذب کاغذ نشود، ادامه دهید.

• استفاده از محلول شستشو:

آب ولرم را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و با استفاده از دستمال لطیف، محل لکه را به خوبی و با دقت تمیز کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که اثری از لکه باقی نماند. سپس با استفاده از دستمال نمدار، محلول را به خوبی پاک کنید.

• نمگیری:

پس از شستشوی دقیق لکه، دستمال خشک و لطیفی را روی آن قرار دهید تا خیسی را به خود جذب کند.

چگونه لکه روغن را از روی فرش پاک کنیم؟ - قالیشویی خوشنام

• استفاده از اسپری لکه‌بر:

اگر با اعمال مراحل بالا هنوز جای لکه روغن کاملا پاک نشد بود، از اسپری لکه‌بر استفاده کنید. اسپری را روی قسمتی از فرش که در دید نیست تست کنید تا مطمئن شوید به بافت فرش آسیبی نمی‌زند. سپس، اسپری را روی لکه بزنید و با دستمال محل لکه را پاک کنید.

• خشک کردن صحیح:

پس از اینکه از پاک کردن لکه روغن از روی فرش، سعی کنید تهویه مناسبی ایجاد کنید تا قسمت خیس کاملا خشک شود. فرموش نکنید اگر فرش به درستی خشک نشود، به محلی برای رشد قارج تبدیل شده یا بوی نا خوشایندی می‌گیرد. بهتر است زیر فرش پایه‌ای قرار دهید تا از زمین فاصله بگیرد و تهویه مناسبی داشته باشد.

استفاده از بهترین مواد شوینده فرش دستباف

فراموش نکنید که اگر فرش دستباف شما دچار لکه روغن شده است، حتما از بهترین شوینده فرش دستباف استفاده کنید. زیرا بافت فرش دستباف به شوینده‌های مختلف حساس است و ممکن است دچار آسیب شود.

معرفی قالیشویی جهانشهر

کارخانه قالیشویی چلسی کرج دارای مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویی با نظر مشتریان خود برند معتبر در این صنعت شناخته شده است.یکی از مجهزترین شعبه های این قالیشویی در جهانشهر می باشد. قالیشویی در جهان شهر با کادری آموزش دیده توانایی ترمیم و رفوگری انواع فرش و قالی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد،برای دریافت خدمات قالیشویی چلسی فقط کافیست به دفتار ما تماس حاصل نمایید تا ناوگان های مجهز ما برای دریافت فرش های ارسال شود.

قالیشویی خوشنام کرج مجری ارائه کلیه خدمات قالیشویی و لکه برداری در سراسر کرج و تهران، اگر فرش دوست داشتنی شما دچار لکه‌ی روغن شده است باما تماس بگیرید تا با ماشین آلات بروز و پیشرفته خود این لکه هارا برای همیشه از روی فرش شما حذف کنیم. فقط کافی است با شماره های: ۰۲۱۹۱۰۰۸۶۸۷ و ۰۲۶۳۴۲۱۵۹۹۰تماس گرفته یا فرم سفارش آنلاین خدمات را پر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *