راهنمای خرید فرش اتاق خواب

راهنمای خرید فرش اتاق خواب


راهنمای انتخاب فرش برای اتاق خواب

فرش برای ما ایرانیان یکی از مهمترین المان‌های طراحی دکوراسیون است و می‌توان آن را عضوی جدانشدنی از خانه‌های‌مان دانست. بنابراین انتخاب فرش مناسب برای بخش‌های مختلف خانه‌های اهمیت بسیاری دارد. به‌خصوص اینکه امروزه شاهد تفکیک طراحی و نقش فرش‌ها متناسب با فضاهای مختلف خانه هستیم. برهمین اساس خرید فرش اتاق خواب یکی از دغدغه‌های دکور کردن خانه است. اینکه چه فرشی با چه طرح و سبک و نقشی مناسب اتاق خواب است و فرش اتاق خواب باید چه اندازه باشد بخشی از سوالات مهم در این زمینه‌اند. اکنون قصد داریم این سوالات را پاسخ دهیم.

اندازه فرش اتاق خواب

براساس قواعد دکوراسیون داخلی، فرش اتاق خواب باید بیرون از تخت باشد و فضای خالی اتاق را تا فاصله نیم متر به دیوارها بپوشاند. اما این قاعده استثناعاتی نیز دارد. برای مثال اگر متریال کف اتاق سرما را منتقل کرده و مانع از گرم شدن فضای اتاق می‌شود یا اینکه هنگام راه رفتن صدای زیادی تولید می‌کند، بهتر است بیشتر فضای اتاق خواب را با فرش بپوشانیم. به‌طوری که تنها اطراف اتاق و فاصله بین ۳۰ تا ۱۵ سانتی‌متر دیوار خوالی باشد. دردکوراسیون‌های تلفیقی و سنتی، گلیم‌ها نیز می‌توانند کفپوش‌های مناسبی برای اتاق خواب باشند.

همچنین بخوانید


فرش ابریشمی جزو وسایل گران‌قیمت خانه‌ برخی افراد است. شستن این فرش نکات خاصی دارد. در این مطلب به نحوه شستشوی فرش ابریشمی در قالیشویی در کن می‌پردازیم …

رنگ و طرح فرش اتاق خواب

این مورد، نسبت مستقیم با سبک دکوراسیون اتاق خواب شما دارد. اگر اتاق‌تان کاملا مدرن یا مینیمال است بهتر است فرشی ساده و مدرن انتخاب کنید. درمورد سبک‌های تلفیقی و سنتی و کلاسیک اما دست‌تان بازتر است. در این موارد می‌توان قالی‌های سنتی ایرانی انتخاب کرد. در سبک تلفیقی استفاده از سبک مدرن نیز بلامانع است. درمورد رنگ نیز باید به کنتراست رنگ دقت داشت. اگر همه چیز در اتاق خواب‌تان روشن است، می‌توانید با فرشی رنگی به آن روح بدهید. دقت کنید که اگر باقی بخش‌ها مانند پرده‌ها یا روتختی درای رنگ‌های تندتر و جلوه‌گرند، بهتر است فرش را ساده، با حداقل نقش و طرح و رنگی ملایم تهیه کنید.

شکل فرش اتاق خواب

ممکن است بخواهید برای اتاق خواب‌تان فرش گرد یا با اشکالی غیر از فرم معمول تهیه کنید. این موضوع نیز با فرم و شکل باقی اجزا و وسایل اتاق خواب مرتبط است. برای مثال ممکن است فرش گرد در اتاق خواب مربع شکل شما با تخت مربع، فرمی نامتقارن ایجاد کند. اما وقتی نقش و نگار پرده‌ و رو تختی فرمی دایره‌ای دارند، این تناسب بهتر ایجاد می‌شود. درمورد شکل فرش اتاق‌خواب بهتر است ابعاد آن و فضای خالی دراختیارتان را نیز بررسی کنید.

راهنمای خرید فرش اتاق خواب

جنس فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب در معرض آلودگی مداوم نیست. اما آنچه بیش از باقی آلودگی‌ها این فرش را تهدید می‌کند، نشستن پرزهای ریز، مو و خرده مو و کرک و … روی آن و نفوذشان به بافت‌ها و الیاف فرش است. بنابراین دقت کنید فرش اتاق خواب راحت با جارو تمیز شود و در این مبحث نظافتی با آن دردسر نداشته باشید.

قیمت فرش اتاق خواب

درنهایت بودجه خود را درنظر بگیرد و متناسب با بودجه انتخاب‌های موجود را بررسی کنید. دقت کنید که مشخص کردن بودجه بخش بسیار مهمی است. چرا که در گستره گزینه‌های موجود تاثیر زیادی دارد.

قالیشویی خوشنام کرج مجری ارائه کلیه خدمات قالیشویی و لکه برداری در سراسر کرج و تهران، اگر فرش دوست داشتنی شما دچار لکه‌ی روغن شده است باما تماس بگیرید تا با ماشین آلات بروز و پیشرفته خود این لکه هارا برای همیشه از روی فرش شما حذف کنیم. فقط کافی است با شماره های: ۰۲۱۹۱۰۰۸۶۸۷ و ۰۲۶۳۴۲۱۵۹۹۰تماس گرفته یا فرم سفارش آنلاین خدمات را پر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *