انواع فرش ماشینی وضایا و معایب آن-قالیشویی خوشنام

انواع فرش ماشینی وضایا و معایب آن-قالیشویی خوشنام


همانطور که در مقاله انتخاب بهترین رنگ برای فرش اشاره کردیم ، طرح و رنگ فرش تاثیر زیادی بر نمای خانه و روحیات انسان دارد. حال در این مقاله سعی داریم تا شمارا با انواع فرش ماشینی و مضایا و معایب آن ها اشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از نکات مهم راجع به فرش های ماشینی این است که همانطور که با بالا رفتن شانه و تراکم زیبایی فرش دوچندان می شود،عمر و ماندگاری آن کم تر میگردد. بعضی از فرش های ماشینی زیبایی معمولی دارند اما ماندگاری آن ها بیشتر است. و همچین قیمت آن ها مناسب تر است!

انواع فرش ماشینی با شانه ها و تراکم های مختلف

۵۰۰شانه تراکم ۱۰۰۰ ، ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ ، ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ ، ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ و ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰

انواع فرش ماشینی با الیاف استفاده شده در آن ها

۱.  فرش ماشینی با الیاف نایلونی

الیاف به کار رفته در این فرش ها مصنوعی است که مقاومت بالایی دارد و نسبت به سایر فرش ها ارزا ن تر است.اما گرد و غبار را به اطراف پخش میکند.

۲. فرش های ماشینی با الیاف پلی استر

فرش ماشینی پلی استر از نظرقیمت نسبت به فرش های پشمی و آکریلیک مناسب تراند.این نوع فرش ها پرز دهی ندارند اما عمرشان نسبت به فرش های آکریلیک کوتاه تر است. وبه دلیل ظرافت بالا الیاف آسیب پذیر تری دارند. این نوع فرش ها در مکان های پر رفت و آمد توصیه نمی شوند.

۳.فرش ماشینی با الیاف آکریلیک

این نوع فرش ها در برابر رشوبت مقاومت بیشتری دارند .و نسبت به سایر فرش ها لطیف تر هستند.از نظر ظاهر شباهت زیادی با فرش های دستبافت پشمی دارند. فرش های آکریلیک در برابر شستشو،گرما و نور مستقیم خورشید مقاومت بالایی دارند.

توجه : نخ های آکریلیک باعث بروز حساسیت هایی مثل خارش پوستی ، سردرد های مزمن ، سوزش گلو و .. می شوند.

اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نخ خای آکریلیک را هیت ست میکنند تا از بر.ز حساسیت جلو گیری کنند. 

۴. فرش ماشینی با الیاف پروپلین

فرش هایی که در آن ها از الیاف پلی پروپلین استفاده شده در برابر نور خورشید کمتر آسیب می بینند. همچنین قیمت ارزان تری نیز دارند.ولی عیب اینگونه فرش ها طول عمر کمتر و حذب زیاد آلودگی به خود است.

مشخصات فرش ماشینی خوب

مواردی که بر روی کیفیت فرش های ماشینی تاثیر دارند عبارتند از:

جنس نخ، تارو پود، شانه و تراکم

بهترین فرش ماشینی فرشی است که نخی ضخیم با جنس عالی، و تارو پود قوی داشته باشد. زیرا ماندگاری  و کیفیت بالایی دارد. شانه و تراکم فرش نباید زیاد بالا یا زیاد پایین باشد. زیرا باعث کوتاهی عمر فرش می گردد. اما از زیبایی فرش میکاهد. استاندارد ترین شانه و تراکم فرش ماشینی ۷۰۰ شانه و تراکم ۲۵۵۰ است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *