انتخاب بهترین رنگ برای فرش

انتخاب بهترین رنگ برای فرش


یکی از اصلی ترین وسایل منزل ایرانی ها فرش است.ما در این مقاله می خواهیم فاکتور های انتخاب بهترین رنگ برای فرش را با شما درمیان بگذاریم.زیرا فرش در زیبایی دکوراسیون خانه تاثیر بسزایی دارد.

ارتباط رنگ فرش با کاربری فضا

رنگ فرش با کاربری فضا ارتباط مستقیم دارد.حال این سوال برای شما پیش می آید که چگونه به این موضوع پی ببریم؟ساده است!تنها با طرح یک سوال.قبل از خرید فرش باید اول ببینید فرش را برای کدام قسمت از خانه میخواهید بخرید و بیشتر برای چه هدفی از آن قسمت از خانه استفاده میکنید. بعنوان مثال ،اگر می خواهید برای اتاق نشیمن فرش بخرید، ابتدا ببینید که اتاق نشیمن محل استراحت شما در خانه است یا قالب قعالیت هایتان در این اتاق انجام می گیرد.

روانشناسی رنگ ها در انتخاب فرش

رنگ‌ها به سه دستۀ کلی تقسیم می‌شوند: رنگ‌های سرد، گرم و خنثی. کدام رنگ برای کدام قسمت خانه بهتر است؟

  • رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی و .. برای آشپز خانه یا نشیمن
  • رنگ های سرد مانند آبی وسبز و..برای اتاق خواب ها
  • رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری و .. برای همه بخش های خانه منابس هستند زیرا میتوانند به عنوان رنگ مکمل در کنار همه رنگ ها استفاده شوند.

نکته:در انتخاب رنگ فرش یا وسایل حتما به فضای اتاق دقت کنید. بعنوان مثال در اتاق کوچک و باریک یا اتاقی که سقف کوتاهی دارد باید کفپوشی با رنگ  خنثی به کار برد تا فضایی دلبازتر ایجاد شود. اما یک اتاق بزرگ با فرشی تیره، صمیمی‌تر و دلنشین‌تر خواهد بود.

یکی دیگر از اصول انتخاب بهترین رنگ برای فرش تضاد است.

اگر کف اتاق تان تیره است فرشی روشن انتخاب کنید. فرش ها و یا موکت هایی با رنگ روشن اتاق و فضا را بزرگتر و دلباز تر میکنند.

اما رنگ های تیره باعث ایجاد صمیمت و گرمی در فضا میشوند.فضای سرد را با فرشی پرا از نقش و نگار با رنگ تیره به محیطی گرم و صمیمی تبدیل کنید.

در انتخاب رنگ ها برای  برقراری توازن حتما از رنگ های حنثی نیز استفاده کنید.در اخر رنگ هایی را برای فرش تان انتخاب کنید که از دیدن آن ها خسته نشوید زیرا فرش جز وسایل ماندگار خانه است!

برای ثبت سفارش کافیست با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *