شمشیری شدن فرش چیست؟ - قالیشویی خوشنام

شمشیری شدن فرش چیست؟


شمشیری شدن فرش چیست؟

یکی از رایج‌ترین ایردهای فرش، شمشیری شدن آن است. در شمشیری شدن فرش، لبه‌های عرضی فرش در دو قسمت بالایی یا پایینی فرش خمیده شده و انحنای آن شبیه تیغه شمشیر می‌شود. اگر می‌خواهید به‌طور کامل با شمشیری شدن فرش آشنا شوید و بدانید که علل بروز این مشکل چیست،‌ در این مقاله با ما همراه باشید.اگر لبه‌های عرضی فرش در قسمت بالا یا پایین قوسی شکل شود و انحنای آن‌ها شبیه تیغه شمشیر باشد، به اصطلاح می‌گویند که فرش شمشیری شده است.

مواقعی وجود دارد که رج‌های فرش تراز نیستند. ممکن است یک ناحیه از فرش این انحنا را داشته باشد یا نواحی مختلف در عرض فرش به طور متناوب این مشکل را داشته باشند. در این مواقع، ناحیه بافته‌شده در حالت معمولی و استاندارد خود نخواهد بود و فرش به حالت شمشیری درمی‌آید. اغلب این مشکل در فرش‌هایی که به‌درستی زیرسازی نشده‌اند و در طول فرآیند بافت از چوب مهار استفاده نشده، ظاهر می‌شود.

علل شمشیری شدن فرش

یکی از ایرادات رایج فرش‌ها، شمشیری شدن فرش است. عوامل متعددی ممکن است در ایجاد این مشکل نقش داشته باشند که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • عدم دوام و استحکام زیر بافت فرش
  •  انحنای چوب زیر دار در هنگام بافت فرش
  •  شانه زدن قوی و زیاد در هنگام بافت فرش
  •  استفاده از طناب پلاستیکی به منظور سفت کردن

همچنین بخوانید


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ذرتی شدن فرش و علت بروز این مشکل و همچنین روش رفع آن، در ادامه مقاله با ما همراه باشید …

روش‌های رفع شمشیری شدن فرش

قسمت پایانی فرش به‌دلیل شمشیری شدن که در حین بافت ایجاد می‌شود، منحنی و تیز خواهد بود. دو روش رایج برای رفع این مشکل وجود دارد که به شرح زیر است:

استفاده از چوب مهار

ممکن است بخش‌های ساده بافی فرش در حین بافته‌شدن شل شوند که این امر باعث شمشیری شدن فرش می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق از یک چوب مهار استفاده کنید تا شل‌بودن فرش رفع شود. در این حالت، ساده بافی به شکلی مناسب و ساده انجام می‌شود.

شمشیری شدن فرش چیست؟ - قالیشویی خوشنام

استفاده از رفو و مرمت کردن فرش

بهترین روش تعمیر فرش شمشیری،‌ این است که فرش را به دست رفوگران و مرمت‌کاران ماهر بسپارید.

سخن پایانی

یکی از رایج‌ترین ایرادات فرش دستبافت که بنا بر دلایل ذکرشده در این مقاله رخ می‌دهد، شمشیری شدن فرش است. حالت شمشیری فرش از جذابیت و زیبایی آن می‌کاهد و از ارزش فرش نیز کاسته می‌شود. بهتر است رفع مشکل شمشیری فرش را به رفوگران و مرمت‌کاران ماهر بسپارید.

اگر خودتان بخواهید مشکل را رفع کنید یا این کار را به افراد غیرمتخصص بسپارید، ممکن است مشکل فرش دو چندان شود. بدین ترتیب، حتماً از متخصصین و افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید به کمک مطالب بیان‌شده از شمشیری شدن جلوگیری کرده یا این مشکل را رفع کنید.

قالیشویی خوشنام کرج مجری ارائه کلیه خدمات قالیشویی و لکه برداری در سراسر کرج و تهران، اگر فرش دوست داشتنی شما دچار لکه‌ی روغن شده است باما تماس بگیرید تا با ماشین آلات بروز و پیشرفته خود این لکه هارا برای همیشه از روی فرش شما حذف کنیم. فقط کافی است با شماره های: ۰۲۱۹۱۰۰۸۶۸۷ و ۰۲۶۳۴۲۱۵۹۹۰تماس گرفته یا فرم سفارش آنلاین خدمات را پر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *