جا به جایی فرش

جا به جایی فرش


جا به جایی فرش در اسباب کشی

جا به جایی فرش در اسباب کشی یکی از نکات بسیار مهم در اسباب کشی می باشد ، همانطور که در اسباب کشی سایر وسیله های را بسته بندی می کنید که دچار مشکل نشوند فرش ها را نیز باید همانند سایر وسیله بسته بندی کرده و در جا به جایی آن ها در حین اسباب کشی نهایت دقت خود را به کار ببرید تا ضربه ای به آنان وارد نشود. بسیاری از افراد از اهمیت جا به جایی فرش در اسباب کشی برخوردار نبوده و متاسفانه پس از آنکه فرششان دچار آسیب می شود به این نتیجه می رسند که در هنگام جا به جایی فرش در اسباب کشی باید دقت بیشتری به فرش خود داشته و آن را به روش اصولی و مناسب جا به جا می کردند.

راه های دریافت خدمات قالیشویی کرج

۰۲۶۹۱۰۰۸۶۸۷

۰۲۶۳۴۲۱۵۹۹۰

سفارش آنلاین

با ۲۰ خط ویژه و فوری در سراسر کرج

نکات کلیدی و مهم جا بجایی فرش در اسباب کشی

تمامی موارد زیر از جمله نکات کلیدی و بسیار مهم  در اسباب کشی می باشند که اگر به این روش ها توجه کرده و آن ها را رعایت کنید می توانید فرشتان را بدون اینکه هیچ آسیبی به آن وارد شود جا به جا کنید این نکات عبارتند از :

  1. پیش از آنکه اقدامی در رابطه با جا به‌جایی فرش در اسباب کشی انجام دهید به مکان مورد نظر (خانه ی جدید ، آپارتمان جدید ، ویلا و ….) رفته و تمام کف زمین را شست و شو داده و تمیز کنید تا فرشتان دچار مشکل نشود. در صورتی که کف زمین منزل جدیدتان دارای حشراتی همچون سوسک و …. می باشد حتما پیش از جا به جایی فرش ها برای از بین بردن این حشرات مزاحم اقدام کنید.
  2. متاسفانه یکی از مسائلی که هنگام جا به‌جایی فرش در اسباب کشی توجهی به آن نمی شود رطوبت است ، به هیچ وجه نباید فرش را در مکانی که رطوبت در آن زیاد است قرار داد چرا که رطوبت به مرور زمان سبب پوسیده شدن فرش و در نهایت نابودی آن شود.
  3. اگر مدت زیادی است که از قسمت هایی از فرش که زیر مبل ، میز ، بوفه و … بوده اند خبری ندارید بهتر است در حین اسباب کشی نگاهی به آن نواحی بیندازید تا سالم بوده و دچار مشکلاتی مانند لکه ، پوسیدگی ، بید زدگی و … نشده باشند.
  4.  بهتر است دو نفر این کار را انجام دهند زیرا اغلب اوقات جا به جایی فرش برای یک نفر کمی سخت است.
  5. در منزل جدید پیش از آوردن فرش ها به دنبال مکان مناسبی برای آن ها بوده و به هیچ وجه فرش را در معرض مستقیم نور خورشید و یا گرما مانند شومینه قرار ندهید چرا که به مرور زمان فرش ما آسیب می بیند.
  6.  ابتدا هر گونه وسیله ی سنگینی را که مثل مبل ، میز و … بر روی فرش قرار دارد به مکان دیگری منتقل کرده و سپس شروع به جمع کردن فرش نمایید.
  7. فرش را در اسباب کشی حتما بسته بندی کنید ، برای این کار می توانید از نایلون های بزرگی که مخصوص فرش بوده و در بازار های فرش وجود دارند کمک بگیرید.
  8. برای جا به جایی فرش در اسباب کشی لول کردن آن الزامی است چرا که در غیر این صورت نمی توان فرش را به طور درست جا به جا کرد و در اغلب اوقات روش های دیگر برای جا به جایی امکان پذیر نمی باشند.
  9. برای جلو گیری از کثیف شدن فرش در حین اسباب کشی توجه داشته باشید که سطح زیرین فرش و یا کناره های آن با زمین و یا دیوار برخورد نکند.

برای جا به‌جایی فرش در اسباب کشی چگونه باید آن را بسته بندی کرد؟

همانطور که گفته شد جا به جایی فرش در اسباب کشی نیازمند توجه بوده و حتما باید آن را بسته بندی نمایید. پیش از بسته بندی حتما فرش را تمیز کرده و سپس شیب فرش را به کمک دست پیدا کنید و فرش را در جهت شیب آن بسته بندی نمایید البته توجه داشته باشید که لوله کردن فرش باید از بالا به پایین انجام شود. در نهایت فرش را بسته بندی کرده و با رعایت نکات بالا آن را جا به جا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *