حذف کرونا از روی فرش

حذف کرونا از روی فرش


آیا در ایام کرونا فرش های خود را به قالیشویی بدهیم؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که به نظافت محیط خود اهمیت می دهید و ترجیح می دهید در بالاترین سطح پاکیزگی قرار بگیرید، این مقاله برای شما نگارش شده است . با همه گیری ویروس کووید ۱۹ سا همان کرونا ویروس، وسواس های فکری و عملی نیز شدت گرفته است و باعث شده این روزها بیشتر به نظافت خود و خانه اهمیت بدهیم. در این میان فرش ها نیز یکی از دغدغه های اصلی ما هستند و حذف ویروس کرونا از روی آن دغدغه ایست تازه.

در نظر بگیرید که کسی کودکی نوپا داشته باشد. چند درصد از وقت این کودک در هنگام بازی بر روی زمین می گذرد؟ همیشه این نگرانی وجود دارد که آلودگی فرش ها باعث بیماری در کودکان عزیزمان و یا حتی خود ما شوند. حال با ورود ویروسی جدید که امنیت و سلامت خانواده ها را تهدید می کند اهمیت شست و شوی فرش ها مشخص می شود.

همه ی ما ایرانی ها از فرش های مختلف در منزل خود استفاده می کنیم. دانستن این امر که آن ها منبعی برای انتقال ویروس نباشند برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. دقت کنید که یک شست و شوی ساده نمی تواند پاکیزگی کامل را به ما بدهد و هر کس که شستن فرش ها را در منزل امتحان کرده است به این امر اعتراف می کند. همچنین بسیاری از ما در خانه های آپارتمانی زندگی می کنیم و وقت و مکان شست و شوی فرش ها را نداریم. این جا است که تصمیم گیری دشوار می شود.در این شرایط بحران کرونا، آیا می توان فرش های خود را با اطمینان به قالیشویی ها سپرد؟

راه های دریافت خدمات قالیشویی کرج

۰۲۶۹۱۰۰۸۶۸۷

۰۲۶۳۴۲۱۵۹۹۰

سفارش آنلاین

با ۲۰ خط ویژه و فوری در سراسر کرج

چرا فرش های خود را به قالیشویی بدهیم؟

در مجموع همه ی ویروس ها از جمله کرونا و حتی ایدز در مقابل مواد شوینده بسیار ضعیف هستند. این ویروس ها فقط زمانی باعث بیماری می شوند که وارد بدن شوند. به عبارت دیگر ویروس کرونا ممکن است بر روی دست شما وجود داشته باشد و با یک شست و شوی مناسب از بین برود اما اگر همین ویروس وارد دهان، بینی و گوش های شما شود، مشکل آغاز می شود.

قالیشویی ها در این دوره با رعایت پروتکل های بهداشتی و با استفاده از بهترین مواد شوینده به شما کمک می کنند تا فرش خود را از هر گونه ویروسی که بر روی آن هاست پاک کنید. شرکت های قالیشویی دقت دارند که به چه میزان شوینده و در طی چه مراحل و مدت زمانی مصرف کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود تا با حذف کرونا ویروس از روی فرش های شما سلامت خانواده شما تضمین گردد.

با توجه به نکات مطرح شده در سایت سازمان بهداشت جهانی، تنها راه دفاعی فعلی در مقابل ویروس کرونا، استفاده مداوم از مواد شوینده است. شما باید دقت کنید که مواد شوینده به تنهایی کافی نیستند. نیاز است که این مواد شوینده حداقل ۳۰ ثانیه بر روی سطح بمانند تا ویروس کرونا از بین برود. قالیشویی ها با تبعیت از این قوانین برای هر فرش مدت شست و شوی خاصی را در نظر می گیرند.

علاوه بر این، قالیشویی ها با توجه به پروتکل های ابلاغی، روش های سریعی را برای خشک کردن فرش ها به کار می برند که باعث می شود با کمترین مدت قرارگیری در محیط آلودگی متری به فرش شما جذب شود.

آیا فرش من نیز نیاز به قالیشویی دارد؟

جواب این سوال کاملا به سبک زندگی شما و میزان استفاده از فرش ها دارد. به طور معمول با قرار گرفتن خرید ها بر روی فرش و یا راه رفتن و دست کشیدن بر روی آن، ویروس به آن ها منتقل می شود. همچنین ممکن است ویروس موجود بر روی لباس های شما بر روی فرش بنشیند و سبب بیماری شما و عزیزانتان شود.

در این مرحله ممکن است دچار شک و تردید شوید که آیا واقعا نیاز است فرش خود را به قالیشویی ببرید یا خیر. جواب این سوال واضح است. برای تضمین سلامتی خود و خانواده عزیزتان لازم است که فرش های خود را بشویید. اطمینان داشته باشید که قالیشویی ها نمی توانند ویروسی را وارد منزل شما کنند چرا که با بهترین شوینده ها فرش های شما را می شویند و در بسته های محکم آن را درب منزل شما تحویل می دهند. کافی است بسته را باز کنید و دور بیندازید و با اطمینان از فرش خود استفاده کنید.

دقت داشته باشید که بافت فرش به گونه ای است که آلودگی ها را به خود جذب می کند پس بهتر است در دوره های زمانی کوتاهی اقدام به شستن آن ها کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *